dinsdag 13 januari 2015

Mijn boekenseries wishlist

Inmiddels begint de stapel met boeken die ik nog moet lezen steeds meer te slinken, want de laatste tijd lees ik boeken steeds sneller uit. Gelukkig zijn er nog een heleboel boeken die ik nog niet gelezen heb en komen er ook telkens weer nieuwe uit. Daardoor heb ik inmiddels een behoorlijke wishlist opgebouwd en vandaag laat ik jullie een aantal boekenseries zien die daar opstaan.

Divergent Trilogie - Veronica Roth

Futuristisch Chicago. De wereld van de zestienjarige Tris is opgedeeld in vijf facties: Oprechtheid, Zelfverloochening, Onverschrokkenheid, Vriendschap en Eruditie. Ieder jaar moeten alle zestienjarigen kiezen bij welke factie zij de rest van hun leven willen horen. Voor Beatrice betekent dit dat ze een keus moet maken tussen haar familie en haar ware identiteit. Haar beslissing verrast iedereen, vooral haarzelf.

Fallen - Lauren Kate

Wat als de persoon voor wie je voorbestemd bent nooit de JOUWE kan worden? Vanaf de allereerste schooldag trekt de mysterieuze, onweerstaanbaar aantrekkelijke en afstandelijke Daniël Grigori de aandacht van Luce Price. Hij komt haar akelig bekend voor en is haar enige afleiding op een plek waar mobieltjes verboden zijn en cameras elke beweging waarnemen. Daniël laat heel duidelijk merken dat hij niets met Luce te maken wil hebben, maar ze kan hem niet negeren. Als een magneet wordt ze naar hem toe gezogen en ze is vastberaden om te ontdekken wat Daniël wanhopig geheim probeert te houden ook al betekent het haar dood.

The wolves of Mercy Falls - Maggie Stiefvater

En toen opende ik mijn ogen en waren alleen Grace en ik er nog – helemaal niets behalve Grace en ik – en drukte ze haar lippen op elkaar alsof ze mijn kus binnen in zich wilde houden, terwijl ik dit moment vasthield dat zo kwetsbaar was als een vogel in mijn handen.

Al jaren doet Grace niets liever dan de wolven in het bos achter haar huis observeren. Er is één wolf met goudkleurige ogen – haar wolf – die haar hart sneller doet kloppen. Maar elk jaar verdwijnt hij bij het aanbreken van de zomer, om pas bij de eerste vorst weer tevoorschijn te komen. Die zomer ontmoet Grace Sam, een jongen met goudkleurige ogen die haar direct de adem beneemt. Hij is haar wolf, ze weet het, ze voelt het. Als de winter nadert moet Sam vechten omdat hij de wolf in hem voelt groeien, maar de liefde van Grace niet wil verliezen.

Goddess Test - Aimée Carter

Het is een test die nog geen enkel meisje overleefd heeft. En nu is de beurt aan Kate...

Kate is alleen met haar moeder opgegroeid. Maar nu is haar moeder ernstig ziek, en niets kan haar nog redden. Dan ontmoet ze Henry. Hij beweert dat hij de god van de onderwereld is en doet haar een bizar voorstel: als zij naar zijn landgoed komt en zeven testen aflegt, kan ze niet alleen onsterfelijk worden, maar ook een heuse godin en... zijn bruid. Kate is ervan overtuigd dat hij getikt is, tot ze hem een meisje tot leven ziet wekken. Zou hij toch de waarheid spreken, en belangrijker: zou hij ook haar moeder kunnen redden? Want in dat geval is ze tot élke test bereid! Alleen... wat als het haar niet lukt?

The Testing Trilogie - Joelle Charbonnead

Malencia Vale wil niets liever dan uitverkoren worden voor De test. Ieder jaar worden uit de eindexamenkandidaten de beste studenten gekozen die hun kolonie Vijf Meren mogen vertegenwoordigen tijdens De test in de hoofdstad Tosu City. Van de bijna tweehonderd kandidaten mogen alleen zij die slagen doorstromen naar de universiteit om klaargestoomd te worden tot de toekomstige leiders van het Verenigde Gemenebest. Tot haar grote vreugde is Cia een van de uitverkorenen, maar haar blijdschap verandert snel in bezorgdheid als haar vader haar de avond voor haar vertrek vertelt over zijn ervaringen gedurende De test. Hij herinnert zich slechts flarden, maar heeft wel zijn leven lang nachtmerries over de gebeurtenissen van vijfentwintig jaar eerder. Gewaarschuwd door haar vader vertrekt Cia naar de hoofdstad waar De test zal plaatsvinden. Al snel komt ze tot de ontdekking dat haar vaders waarschuwingen terecht waren en dat ze op zichzelf aangewezen is, als haar kamergenoot haar probeert te vermoorden en de inhoud van de diverse testen niet alleen geestelijk, maar ook fysiek het uiterste van haar vragen.

Selection Trilogie - Kiera Cass

Voor 35 meisjes is de selectie dé kans op een beter leven. Zo kunnen ze ontsnappen aan een armoedig caste-leven en opgenomen worden in een wereld vol glamour. De selectie biedt de mogelijkheid om in het paleis te wonen en te strijden om het hart van prins Maxon. America Singer vindt het echter een nachtmerrie. Ze moet haar geheime liefde opgeven en haar thuis verlaten voor een strijd om een kroon die ze niet wil. Ze moet in een paleis wonen dat continu wordt aangevallen door rebellen. Dan ontmoet ze prins Maxon en twijfelt ze aan alles. America realiseert zich dat het leven waar ze altijd van gedroomd had in het niet valt bij de toekomst die ze nooit voor mogelijk had gehouden.

The Maze Runner - James Dashner

James Dashners bestseller De labyrintrenner speelt zich af in een post-apocalyptische wereld. Nadat zijn geheugen is gewist, komt Thomas terecht bij een groep jonge mannen. Als hij ontdekt dat ze gevangen zitten in een doolhof, sluit Thomas zich aan bij de Renners. Niet alleen om uit het labyrint te ontsnappen, maar ook om het ijzingwekkende geheim dat schuil gaat achter hun lot te ontrafelen.

Dit waren een aantal van de series die zeker op mijn wishlist staan. Het zijn vooral allemaal Young Adult boeken uit het fantasie genre. Dat zijn ook de boeken die ik zelf het liefst lees. Natuurlijk staan er ook nog wel veel meer series en boeken op mijn wishlist, maar van deze hoop ik dat ik ze dit jaar allemaal in mijn bezit zal kunnen krijgen. Of ik het ook red om ze allemaal dit jaar uit te lezen dat weet ik niet, maar als ik op het tempo doorga zoals ik nu lees is de kans wel groot. Ik hoop in ieder geval dat jullie het leuk vonden om te zien!

Heb jij ook een boek of misschien een hele serie die op jouw wishlist staat?

Veel Liefs,
Lies