zaterdag 26 april 2014

Creatief : Meet the WK Duckies!

De laatste dagen is het wat stilletjes geweest hier en dat was niet zonder reden. Als je dromen hebt zal er ook wat werk verzet moeten worden om ze waar te maken. Dit is precies waar ik de afgelopen week een begin mee heb gemaakt. Ik maakte namelijk mijn eerste zelfontworpen haakwerkjes. Nu had ik beloofd om ook te laten zien wat voor dingetjes ik allemaal maak en daarom stel ik jullie vandaag voor aan de WK Duckies!

Nu is het vandaag Koningsdag, maar over niet zo'n hele lange tijd begint ook alweer het WK. Het leek mij daarom leuk om wat met dat thema te maken. Nu had ik al eerder een eendje gemaakt en dit patroon besloot ik te gebruiken en er een WK tintje aan te geven. En zo kwam ik uit bij de WK Duckies sleutelhangers die jullie hieronder zien.
Tot nu toe heb ik er vier gemaakt en dat zijn twee Nederlandse, een Braziliaanse en een Belgische Duckie geworden. Nu zijn er natuurlijk nog veel meer landen die meedoen aan het WK, dus het zal zeker niet bij deze vier blijven.

Dutch Duckie 1
Dit was de eerste Duckie die ik maakte met als buikje de Nederlandse vlag en een oranje kuif. Het was ook de bedoeling dat het bij deze zou blijven en dat ik er hier meerdere van zou maken. Alleen toen ik hem eenmaal af had, had ik de smaak te pakken.

Dutch Duckie 2
Al snel volgde daarom Dutch Duckie twee. Deze kreeg van mij een oranje voetbalshirt en een rood-wit-blauwe kuif.

Belgium Duckie
Toen mijn moeder op Facebook liet vallen dat ik iets aan het maken was met een Nederlands thema kwamen er al snel reacties uit Belgiƫ. Ik besloot daarom ook een Belgische Duckie te maken met een rood voetbalshirt en een kuif in de kleuren van de vlag.

Brazilian Duckie
Na de Nederlandse en Belgische Duckie kon ik het niet laten om ook een Braziliaanse Duckie te maken oftewel het land waar het WK gespeeld zal worden. Ik gaf deze een geel voetbalshirt met een groene kuif.

Zoals ik al vertelde heb ik nu helemaal de smaak te pakken en probeer ik bij elk land een unieke Duckie sleutelhanger te kunnen maken. Ik hoop in ieder geval dat jullie het leuk vonden om mijn creaties te zien. Laat het daarom ook zeker weten in de comments wat je van mijn WK Duckies vind!

Voor diegene die interesse hebben zijn de WK Duckies overigens ook de eerste haakwerkjes die ik te koop aanbied. Ik kan ze in elk land naar wens maken en ze zullen €3,00 per stuk kosten + de eventuele verzendkosten die erbij komen. Bij interesse mag er daarom altijd gemaild worden naar mijn mailadres die te vinden is onder het kopje contact boven aan de site.

Veel Liefs,
Lies